Bækkenbundsyoga

DKK 500,00DKK 1.260,00

Med bækkenbundsyoga, forbedrer du kontakten med din bækkenbund.
Du kan forestille dig, at du simpelthen opbygger flere forbindelser mellem hjernen og bækkenbunden, så I bliver bedre til at samarbejde.

Ved hjælp af simple øvelser, træner du din bækkenbund i at reagere når det er nødvendigt, og til gengæld slappe af resten af tiden.

Vi mødes 4 gange med 2 ugers mellemrum – og resten af tiden arbejder du videre derhjemme!

Hvis du køber både forløbet Kvindeliv og Bækkenbundsyoga samtidig, sparer du 10%!

Ryd
Varenummer (SKU): N/A Kategorier: ,

Bækkenbundsyoga

– kun for kvinder

At træne din bækkenbund handler ikke om bare at knibe alt hvad du kan. Tvært imod.
Bækkenbunden har brug for at blive aktiveret – men den har mindst lige så meget brug for at strække sig og afspænde. Lige som alle dine andre muskler.
Det er dét bækkenbundsyoga kan!

  • Kommer du nogle gange til at dryppe lidt når du griner/hopper/løber/hoster/nyser?
  • Hader du stillinger hvor benene løftes op, fordi… skedeprutter?
  • Døjer du med hæmorider?
  • Oplever du ind imellem en følelse af tyngde omkring skeden, som om den nærmest er ved at falde ud?
  • Har du svært ved at nyde sex?

Så trænger du højst sandsynlig til at give din bækkenbund kærlig opmærksomhed.

En sund og saftig bækkenbund holder alle organerne i dit underliv på plads. Den reagerer automatisk og støtter dig når du udsætter dig selv for pres. Som f.eks. ved hop, tunge løft eller nys.
Men en slap, glemt eller overspændt bækkenbund gør ikke sit arbejde ordentligt.

Der kan være mange grunde til problemer med bækkenbunden.
Måske har du hørt så meget om knibeøvelser, at du er endt med at gå rundt og knibe konstant. Måske har du oplevet noget, der har gjort at du helt har mistet forbindelsen til din bækkenbund. Måske har du født – det er lidt hårdt ved bækkenbunden. Måske har du bare aldrig forholdt dig til din bækkenbund.

Uanset hvad, kan du heldigvis nemt gøre noget ved det!
Og det gode er, at det aldrig er for sent. Det dårlige er, at du aldrig bliver færdig.
Din bækkenbund skal trænes resten af livet hvis du vil holde den sund – lige som resten af din krop skal.

Med bækkenbundsyoga, forbedrer du kontakten med din bækkenbund.
Du kan forestille dig, at du simpelthen opbygger flere forbindelser mellem hjernen og bækkenbunden, så I bliver bedre til at samarbejde.

Ved hjælp af simple øvelser, træner du din bækkenbund i at reagere når det er nødvendigt, og til gengæld slappe af resten af tiden.
Du øver dig i at mærke hvornår bækkenbunden skal være tændt, og hvornår det kan slappe af – og du lærer hvad din krop er klar til, og hvad du måske skal vente lidt med.

Forløbet

Forløbet strækker sig over 7 uger.
Vi mødes hver 2. uge til fælles træning. Her introduceres nye øvelser – og der er plads til spørgsmål, deling, guides m.v.

Indimellem mødegangene arbejder du selv.
Du får altså øvelserne med hjem som en slags lektier.
Det er vigtigt at gøre klart, at hvis du vil kickstarte din bækkenbund, så er du nødt til at gøre en indsats.
Det kræver ikke flere timers træning om ugen – men 10 min hver dag.
Så vil du til gengæld også hurtigt opleve en forandring!

Forløbet undervises af Ditte.
Mødegange 

  • Onsdag d. 28. oktober 17:15-18:15
  • Onsdag d. 11. november 17:15-18:15
  • Onsdag d. 25. november 17:15-18:15
  • Onsdag d. 9. december 17:15-18:15

Hvis du køber både forløbet Kvindeliv og Bækkenbundsyoga samtidig, sparer du 10%!

 

NB! Hvis du har været udsat for overgreb eller større traumer, kan det godt være at bækkenbundsyoga kan hjælpe dig. Men du skal være opmærksom på, at det kan være intenst og overvældende at have så meget opmærksomhed på området. Vær forberedt på at det kan trigge nogle følelser. Hvis overgrebet er nyligt, anbefaler jeg, at du i stedet opsøger en gyn-obs fys og/eller en terapeut med speciale i overgreb.

Forløb

Bækkenbundsyoga, Bækkenbundsyoga + Kvindeliv