Kvindeliv – ind til kernen

Tilmeld dig efterårets forløb.

Smelt ned i kroppen. Giv slip på tankerne og lad dig flyde med åndedrættet i intuitive, feminine bevægelser.
Leg med stillingerne, leg med kroppen.
Nyd styrken i din krop, tænd for baller og kernemuskulatur.
Sans dit bankende hjerte, og mærk hvordan vejrtrækningen kan give dig ro og tillid, når du er presset.
Åben hofterne, drej omkring dig selv, få løsnet skuldrene.
Lad op med en dyb, guidet afspænding.
Gå fra klassen med et blødt, tilfreds smil.

Kvindeliv – ind til kernen er et bevægelsesforløb over 7 uger, for dig der ønsker at lære at arbejde sammen med din krop, styrke bækkenbund og kerne og få balance i nervesystemet.

Kvindeliv er baseret på yoga og krydret med bækkenbundstræning og feminin styrketræning.

Yoga

Yoga beroliger kropper, og hjælper dit nervesystem med at falde til ro.
Du får, nu og her, en følelse af velvære – og på den lange bane sænkes dit stressniveau.
Når du er mindre stresset har du mere overskud. Overskud til at spise god, nærende mad. Overskud til at lege og være sammen med dine børn. Overskud til at nyde sex. Overskud til at gå på arbejde. Og overskud til at dyrke mere motion. Måske mere yoga… 😉

Yoga styrker din kropsbevidsthed, så du bliver bedre til at forstå din krops signaler og mærke hvad der er rigtig og godt for netop dig.

Yoga er sansebaseret bevægelse. Det er øvelser hvor du selv justerer tempo og kraft, alt efter dagsformen – alt efter din cyklus.

Yoga er præstationsfrit. Det er nærende og selvkærligt.

Kvindeliv yoga er en hyldest til alt det feminine. Det bløde, det stærke, det smukke, det cykliske.
En hyldest til dig og din krop.

Bækkenbund

Din bækkenbund er en grundpille i din indre kernemuskulatur. Du kan have nok så meget sixpack, men hvis bækkenbunden er dysfunktionel, er hele din kerne ustabil.

En sund og saftig bækkenbund holder alle organerne i dit underliv på plads. Den reagerer automatisk og støtter dig når du udsætter dig selv for pres. Som f.eks. ved hop, tunge løft eller nys.

Men en slap, glemt eller overspændt bækkenbund gør ikke sit arbejde ordentligt.

At træne din bækkenbund handler ikke om bare at knibe alt hvad du kan. Tvært imod.

Bækkenbunden har brug for at blive aktiveret – men den har mindst lige så meget brug for at strække sig og afspænde. Lige som alle dine andre muskler.

På forløbet Kvindeliv – ind til kernen, finpudser du forbindelsen til din bækkenbund.
Ved hjælp af simple øvelser træner du din bækkenbund i at reagere når det er nødvendigt, og til gengæld slappe af resten af tiden.
Du lærer at bruge din bækkenbund aktivt i yogastillinger – men også i andre træningssituationer og, måske allervigtigst, i hverdagsbevægelser!

Din bækkenbund skal trænes resten af livet hvis du vil holde den sund – lige som resten af din krop.

Forløbet

Vi starter med det helt basale. Du lærer teknikker og opygger en forståelse for kroppens styrer og begræsninger.
I løbet af forløbet skruer vi op for intensiteten. Men der er hele vejen igennem plads til at du følger din form og kun gør dét din krop er klar til.

Hver uge er der 90 min. træning. Her kommer vi igennem både det blide og bløde, øvelser der lader dig bruge musklerne og varmer kroppen helt op samt en lang dyb, restorativ afspænding.

Du kommer ikke til at ”få en flad mave” eller ”bliv en ny version af dig selv” på 7 uger.
Men du lærer hvordan din krop arbejder bedst og mest effektivt – og får redskaberne til at vedligeholde dig selv bedst muligt.

Forløbet undervises af Ditte.
Den funktionelle træning af bækkenbund og kerne er inspireret af Elin Solheims tilgang til kvindekroppen.
Er du i tvivl om, om din bækkenbund overhovedet arbejder, har du voldsommer gener eller smerter – så anbefaler jeg at du besøger en gyn-obs fys først. Find gerne én på denne liste.