Holdtyper

SenioryogaBlid lørdagsyogaFeminint flowYin yogaYoga for mænd
Restorativ yogaYoga boostYin boostYin slow flowYoga RO

Se ugeskemaet her!

Blid lørdagsyoga

Lørdage 10:00-11:15 – med Ditte, Githa, Mette eller Tine Louise.

Den perfekte måde at starte weekenden på.
Stå op, rul ud af sengen, snup en let snack og tag til blid lørdagsyoga!

  • Rolige bevægelser og stillinger der varmer og blødgør kroppen
  • Lette øvelser hvor musklernes tændes
  • Fokus på åndedrættet og øvelser der giver dig ro
  • Tid, nærvær – plads til bare at være dig

Vær opmærksom på at klassen har skiftende underviser, og den dermed kan opleves forskelligt fra gang til gang.

Yoga boost

Torsdage 18:45-20:00 – med Ditte, Githa eller Mette.
1. søndag i måneden 15:00-16:15 – med Ditte.

Yoga Boost er en yogaklasse med saft og kraft.
Et boost til dit eget fundament med grounding, bevægelsesfrihed, styrke og restitution.

Du kommer til at bruge kroppen og føle dig stærk!
Du får varmen og pulsen stiger, i takt med at stillingerne lige så stille kræver mere og mere af din muskelaktivitet.
Krop og væv stimuleres, hvorved blodcirkulation og bevægelsesfrihed øges.
Du bliver inviteret til at lege med ukendte eller udfordrende stillinger og balancer.
Åndedrættet er din hjælper hele vejen igennem.

Der er tid til at lægge mærke til detaljerne i kroppen.
Både i de statiske stillinger, hvor du finder dig til rette i din form – og i de dynamiske hvor du flyder i din egen rytme.

Du skal ikke kunne noget særligt på forhånd.
Men du skal turde bruge din krop aktivt, også når det kan mærkes i muskler og åndedræt.

Barselsyoga

Mandage 11:00-12:00 – med Ditte.

Har du allerede deltaget på efterfødselsyoga forløbet, og har du lyst til mere yoga og fokuseret træning – sammen med din baby – så er dette hold for dig.

Til barselsyoga er mors styrke og mobilitet i fokus. Ind imellem får babyerne lov til at lege med, men for det meste handler det om dig!

Du kommer til at mærke din krop arbejde, men tempoet er roligt.
Du får tid til at trække vejret, får opmærksomheden helt ned i kroppen og forbinder til din intuition. Du lærer, og øver, at bruge dine baller, dine lår og din ryg mest optimalt.
Og så får du selvfølgelig varmet og løsnet skuldre og nakke, “ammemusklerne”.

Vi har fortsat særligt stort fokus på åndedræt, bækkenbund og kernemuskler i samspil.

NB! Du bør ikke deltage til barselsyoga, uden først at have gennemført efterfødselsyoga forløbet!

Senioryoga

Tirsdage 9:15-10:30 – med Birgitte.

Senior yoga er for alle, der gerne vil dyrke yoga, men har behov for at der tages hensyn til slidte knæ og albuer, eller måske ikke kan komme helt ud i de klassiske yogapositioner længere.
Vi arbejder med afstressende, udstrækkende stillinger og der er fokus på balance, fleksibilitet og meditation.

Alle der kan trække vejret kan være med!

Vi laver yoga stående, siddende og liggende – klassen afsluttes altid med en dejlig guidet afspænding.

– En god begyndertime: Timen foregår i et roligt tempo, så alle kan være med uanset erfaring.
– Træner hele kroppen: Du guides igennem de enkelte stillinger, som holdes længe nok til, at du kan have fuld fokus på dem.
– Find din mentale balance: Vi fokuserer på at være til stede i kroppen og løsne op for både tanker og spændinger.

NB! Der er en trappe op til yogasalen, og der benyttes ikke stole i træningen.

Vi starter med at lande med en kop kaffe eller te sammen i 15 minutter. Derefter går vi i gang med yoga, stille og roligt.

Har du spørgsmål kontakt Birgitte på 2329734.

Feminint flow

Onsdage 18:15-19:30 – med Ditte.

Smelt ned i kroppen. Giv slip på tankerne og lad dig flyde med åndedrættet i intuitive, feminine bevægelser.

Leg med stillingerne, leg med kroppen.

Nyd styrken i din krop, tænd for baller og kernemuskulatur.
Sans dit bankende hjerte, og mærk hvordan vejrtrækningen kan give dig ro og tillid, når du er presset.

Åben hofterne, drej omkring dig selv, få løsnet skuldrene.

Lad op med en dyb, guidet afspænding.

Gå fra klassen med et blødt, tilfreds smil.

Yin yoga

Tirsdage 18:00-19:15 – med Tine Louise.

Yin yoga arbejder vi med kroppens bindevæv gennem stræk og kompression omkring kroppens muskler og led.
Yin yoga er en stille yogaform, hvor vi roligt og nærværende bevæger os ind og ud af stillingerne.

Husk derfor varmt tøj og sokker. Varmen er med til at skabe rum for afslapning og afspænding.

Yin slow flow

Med Githa.

Yin yoga med enkle bevægelses flow.

Klassen består primært af yin yoga stillinger som vi holder i 3-5 minutter, og krydres med simple bevægelses flow.

En blid og effektfuld yin klasse, som forener yin yogaens indadvendte natur med rolige fokuserede bevægelser i takt med åndedrættet. Bevægelserne foregår flydende og langsomt.

Grundtanken i klassen, er nærende bevægelse, koncentration i stillinger og sensitivitet overfor krop og sind.

Yoga for mænd

Tirsdage 16:15-17:30 – med Githa.

Er du mand nok til at gå til yoga?

Der hersker en udbredt misforståelse om, at yoga er sådan lidt tøset. Noget med at være så smidig at man kan slå knude på sig selv. Og hvad skal mænd med det?
Yoga er afslapning, mobilitet, styrke og velvære. Yoga er for alle.

Men vi ved godt, at det kan være rarest at prøve noget nyt, sammen med nogen man kan spejle sig i. Derfor har vi oprettet mandeholdet.


Grundtanken er nærende bevægelse, koncentration i stillingerne og opmærksomhed overfor krop og sind.
Klassen består primært af yogastillinger som vi holder i 3-5 minutter – krydret med simple bevægelsesflow, flydende og roligt.

Vi arbejder aktivt med at grounde kroppen i stillingerne bl.a. ved at inddrage åndedrættet bevidst. Krop og væv stimulleres, hvorved blodcirkulation og bevægelsesfrihed øges.

I stikord får du

  • Jordforbindelse og en fornemmelse af hvordan din krop egentlig har det
  • Lette øvelser hvor musklernes tændes
  • Fokus på åndedrættet og øvelser der giver dig ro
  • Tid, nærvær – plads til bare at være dig

For den bløde mand, den stive mand, den stærke mand, den tykke mand.
Du kan være en haj til yoga allerede – eller total nybegynder. Du er velkommen uanset!

Yoga RO

Fredage 9:30-10:45 – med Mette.

Gennem bløde, nærende flows guides din opmærksomhed rundt i kroppen. Øvelserne skal ikke udfordre dig, men støtte dig og gøre dig tryg. Tryg i rummet, tryg i kroppen.

Hele kroppens afspændes gennem bevægelse, og det dybe åndedræt hjælper dit nervesystem med at falde til ro.
Når du koncentrerer dig om overskuelige, fysiske bevægelser og fornemmelser, får dit sind og tankemylderet en velfortjent pause.

Restorativ yoga

Onsdage 19:45-21:00 – med Ditte.
1. søndag i måneden
16:30-17:45 – med Ditte .

Fald til ro. Mærk den dybe afspænding, når hele kroppen hviler, og du giver dig selv plads til blot at være til stede.

Restorativ yoga er langsomt og stille. Det tager tid at finde sig til rette i den enkelte stilling, men til gengæld bliver du i den i op til 10 min.

Ind imellem vil du møde helt blide, bløde flows – men tempoet er helt i bund og mest af alt er din opgave at trække vejret og smelte ned i kroppen.